120 yıllık iç giyim markası Triumph, 2 yıldır direkt faaliyet gösterdiği Türkiye’de pazar araştırması yaptı ve kadınların yüzde 80’inin sutyen bedenini bilmediğini ortaya çıktı. Triumph Türkiye Genel Müdürü Ejder Aydoğdu “Ülkemizde iç giyimde kadınlar çok muhafazakar. İri memeli kadın küçük sutyen kullanabiliyor, bu yüzden sırt ağrısı çekiyor” dedi.
DÜNYANIN en köklü iç giyim firmalarından giyim markalarından 120 yıllık Triumph, 2 yıldır direkt faaliyet gösterdiği Türkiye’de pazar araştırması yaptı ve şaşırtıcı sonuçlar buldu. “Türkiye’de iç giyimde kadın müşteri profili iki kelimeyle söyleyeceksek çok muhafazakarlar” diyen Triumph Türkiye Genel Müdürü Ejder Aydoğdu, kadınların siyah, beyaz ve krem renklerinin dışına neredeyse hiç çıkmadığını söyledi. Dünyada iç giyim trendleri olduğunu; renk, desen, kumaşların takip edildiğini belirten Aydoğdu, “Türkiye’de kimse bunların peşinden koşmuyor. Ülkemizde kadınlar iç giyimde kalite ve fonksiyonelliğe pek bakmıyor. İri memeli ama küçük sutyen alıyor ve sürekli sırt ağrısı çekiyor. Kadınların yüzde 80’i ölçüsünü bilmiyor. Hayatını zorlaştırıyor, sağlık promlemleri yaşıyor. 5 bin dolara çanta alan kadınlar bile, iç giyimi gidip pazardan alabiliyor. A+ denilen en üst gelir grubunda da pazardan iç çamaşırı almak çok yaygın. Türk kadını dış giyimine gösterdiği özeni iç giyimine ne yazık ki göstermiyor” dedi.Avrupalı 6 Türk 2 sutyenAslında iç giyimin dış giyimden çok daha fazla önemsenmesi gereken bir ürün olduğunu vurgulayan Aydoğdu, direkt tene temas eden iç giyimde daha kaliteli ürünler giydiğinde kadınların daha iyi hissettiğini söyledi. 2008 yılına kadar distribütör kanalıyla faaliyet gösterirken, direkt kendi şirketlerini kurarak Türkiye’deki varlıklarını artırmaya çalıştıklarını anlatan Aydoğdu, aradaki distribütörü çıkarınca fiyatların yüzde 60-60 arası indiğini belirtti. Avrupa’da kadın başına yılda 6 sutyen alınırken Türkiye’de bu rakamın 2 olduğuna dikkat çeken Aydoğdu, “Bu aslında pazardaki büyüme potansiyeline işaret ediyor” diye konuştu.Türkiye’de üretim planıBüyük kısmı Uzakdoğu’da, bir kısmı Avusturya, Macaristan, Slovenya ve Fas’ta üretimin özellikle uzmanlaşma konusunda Türkiye’ye bir miktar kaydırılabileceğini belirten Aydoğdu, şunları söyledi: “Şu anda Türkiye’de üretim konusu konuşuluyor. Umarım bunun sonucunda olumlu karar verilir. Ayrıca perakende alanında da atılım kararı aldık. Şu anda 2 mağazamız var. Bir kaç aya kadar Türkiye’deki mağaza stratejimiz netleşecek. Türkiye’ye girmek için 18 yıl bekledik. Orta gelir grubunun altından başlayıp üstüne kadar çıkan bir müşteri kitlemiz var. Biz iç giyimde mühendislik tarafı çok gelişmiş bir firmayız. İşimiz sadece tasarım değil; mühendislik de.”
3 milyar Euro cirolu dev
Triumph dünyanın en büyük iç giyim firmalarından biri. Cirosu 3 milyar Euro civarında bulunuyor. 1.800 mağaza ile dünyaya yayılmış durumda. 40 bin çalışanı var ve 120 ülkede faaliyeti bulunuyor.Üretiminin büyük kısmı Uzakdoğu’da ama Avusturya, Macaristan, Slovenya ve Fas’ta da üretimi var. Yılda 100 milyon adet ürün satıyor.
Triumph dünyanın en büyük iç giyim firmalarından biri. Cirosu 3 milyar Euro civarında bulunuyor. 1.800 mağaza ile dünyaya yayılmış durumda. 40 bin çalışanı var ve 120 ülkede faaliyeti bulunuyor.Üretiminin büyük kısmı Uzakdoğu’da ama Avusturya, Macaristan, Slovenya ve Fas’ta da üretimi var. Yılda 100 milyon adet ürün satıyor.
Bütün çalışanlar kadın
MAĞAZA-LARDA çalışan personeli özellikle kadınlardan seçtiklerini belirten Ejder Aydoğdu “Kadın personelle daha rahat ediliyor. Kadınlar iç giyim mağazalarında 2 dakika civarında kalır. Bizim geniş giyinme kabinleri ve mağaza konseptiyle bu süreyi 30 dakikaya çıkardık. Bazı kadınlar hiç gitmek istemiyor. Saatlerce mağazada kalıyor” dedi.
MAĞAZA-LARDA çalışan personeli özellikle kadınlardan seçtiklerini belirten Ejder Aydoğdu “Kadın personelle daha rahat ediliyor. Kadınlar iç giyim mağazalarında 2 dakika civarında kalır. Bizim geniş giyinme kabinleri ve mağaza konseptiyle bu süreyi 30 dakikaya çıkardık. Bazı kadınlar hiç gitmek istemiyor. Saatlerce mağazada kalıyor” dedi.
50 mağazalık büyük hedef var
SADECE 8 milyon nüfusa sahip Avusturya’da 60 mağazaları olduğunu hatırlatan Ejder Aydoğdu, “Bu kadar küçük bir ülkede 60 mağazamız var ve Türkiye’de 50 mağazalık bir hedef koyduk. Türkiye’nin 70 milyonu aşkın nüfusu dikkate alınırsa bu elde edilemeyecek bir hedef değil. 5 yılda Türkiye’de pazar liderliğini hedefliyoruz” diye konuştu.
SADECE 8 milyon nüfusa sahip Avusturya’da 60 mağazaları olduğunu hatırlatan Ejder Aydoğdu, “Bu kadar küçük bir ülkede 60 mağazamız var ve Türkiye’de 50 mağazalık bir hedef koyduk. Türkiye’nin 70 milyonu aşkın nüfusu dikkate alınırsa bu elde edilemeyecek bir hedef değil. 5 yılda Türkiye’de pazar liderliğini hedefliyoruz” diye konuştu.
Türkiye’de iç giyime yılda 500 milyon Euro harcanıyor
Türkiye dünyanın en büyük üçüncü iç giyim ihracatçısı. Türkiye üretimini yüzde 70’ini ihraç ediyor. Yüzde 8.2 pay ile 1.2 milyar dolarlık ihracat yapıyor. Türkiye’de 11 milyar Euro’luk hazır giyim pazarının yüzde 5’i iç giyim. Yani Türkiye’de 500 milyon Euro’luk bir iç giyim pazarı var. Çok katlı karma mağazalarda da iç giyim satış oran yüzde 5 civarında. Markalaşma artıyor. Hem Türk üreticiler ve markalar hem de global oyuncular geliyor.
Türkiye dünyanın en büyük üçüncü iç giyim ihracatçısı. Türkiye üretimini yüzde 70’ini ihraç ediyor. Yüzde 8.2 pay ile 1.2 milyar dolarlık ihracat yapıyor. Türkiye’de 11 milyar Euro’luk hazır giyim pazarının yüzde 5’i iç giyim. Yani Türkiye’de 500 milyon Euro’luk bir iç giyim pazarı var. Çok katlı karma mağazalarda da iç giyim satış oran yüzde 5 civarında. Markalaşma artıyor. Hem Türk üreticiler ve markalar hem de global oyuncular geliyor.
Kaynak:Hurriyet.com